Allt om GRIP500
Vilka är vi?
Grip500 är en av de europeiska ledarna när det gäller däckförsäljning online. Vår webbplats täcker mer än 25 länder i Europa. Vår kompetens bygger på flera pelare:
- Inköp
- Logistik
- Distribution
- Datasystem
- Kundnöjdhet
Vår eftermarknadsservice
Vi har utvecklat ett intelligent system för ärendehantering (ticketing), som hjälper dig att skicka alla förfrågningar till ett enda ställe. Med det här systemet kan vi ta emot, analysera och svara på alla förfrågningar mycket snabbt.
Därigenom besparar vi dig långa minuter i telefon.
Vårt eftermarknadsteam utbildas kontinuerligt för att kunna svara på samtliga frågor klart och tydligt.
Grip500-teamet
Grip500 har de bästa personalresurserna som finns på marknaden. Kvinnor och män med erfarenhet av sina respektive områden. Alla våra medarbetare finner stort nöje i sina respektive uppgifter och engagerar sig passionerat.
Från däck- eller reservdelsexperter till dataprogrammerare via eftermarknadsservice, ekonomiavdelning, inköp, personal eller administrativ kontroll... Alla har samma mål: ge dig det bästa!
Varför har vi de lägsta priserna?
Inköpsteamet arbetar från dag till dag med anbudsförfrågningar, kvalitetsstudier och förhandlingar för att hitta bra däck, reservdelar och tillbehör.
Våra över 200 inköpskällor gör att vi med säkerhet kan säga att vi erbjuder de bästa produkterna till lägst pris.
Varför har vi alla däckmärken?
På Grip500 är vi övertygade om att kunden är den enda som kan välja de däck som passar hans behov. Vi har alltså bestämt att erbjuda det bredaste försäljningsutbudet (så länge som märkena följer lagstiftningen, kvaliteter och miljöstandarder).
Med hjälp av våra detaljerade produktblad kan du själv välja de däck som passar dig bäst. Därigenom blir du aldrig felaktigt påverkad av en girig försäljare som vill tömma sina lager eller öka sin vinst.
Kan man lita på er?
På Grip500 finns det bara ett kriterium som oroar oss: kundtillfredsställelsen ! Det här är en mätare som styr all övrig verksamhet: lojalitet, omsättning, utveckling över tid.
På bloggar, portaler för kundnöjdhet, tidningsartiklar och forum hittar du tecken på att våra kunder är extremt nöjda med våra tjänster, våra priser och vår tillgänglighet.
Men naturligtvis finns det bland miljontals leveranser varje år alltid dåliga omdömen. Du ska veta att alla får svar. Vi ger alltid ett professionellt svar på alla frågor.