Michelin Power GP-däcket erbjuder en ökad prestandanivå för sportkörning, särskilt på bana, vilket är en nivå över Power 5. Som namnet antyder tillåter det nya Michelin Power GP körning på bana, men det är inte dess främsta syfte och det handlar främst om tillfällig körning. Dess profil med "lappade" axlar (däckets kanter) är väl anpassad till banan, med en mer uttalad vinkelhäftning. Det är godkänt för vägkörning och anpassar sig lätt till en dag på banan eller en körkurs, men det kan inte användas för tävling. Ägare av sportbilar eller liknande fordon kommer därför att uppskatta dess prestandanivå (väg och bana) på torr beläggning, särskilt tack vare en mindre skårad yta än för Power 5.
En innovativ gummiblandning bestående av kisel och sot.
En MICHELIN 2CT-blandning fram och MICHELIN 2CT+ bak för oöverträffad prestanda, på väg som på bana.
"Slick"-zoner i lappar på sidorna som möjliggör användning på bana.
Ett räfflingsinnehåll på 6,5 %.
Sidoväggar utrustade med "Premium Touch Technology"
Recensioner
62 kundomdöme
4.5 av 5 stjärnor
5 stjärnor
(23)
4 stjärnor
(39)
3 stjärnor
(0)
2 stjärnor
(0)
1 stjärna
(0)
62 kundrecensioner
5/5
Kort uppvärmningstid, suveränt grepp vid både svala och mycket höga temperaturer.
För närvarande har jag kört 3000 km med den, varav 300 km på bana, och sanningen är att de beter sig bra. Det är ett däck som, jämfört med S23, har en mjukare stomme. Det är ett däck som böjer sig under belastning, vilket är karakteristiskt för Michelin-märket. Men vid acceleration ut ur kurvan, ingen rädsla, men det tenderar att röra sig lite. De värms upp lätt, och när du har kört 2 km i bra tempo kan du köra lätt med förtroende. När det gäller vått underlag, kör normalt, ingen brådska, perfekt, även när du testar gaspådrag för att se deras beteende, ingriper inte antisladdsystemet. När det gäller banan måste du sänka trycket mycket, cirka 1,9 bar, annars förstörs däcket, jag syndade av okunnighet. En sida degraderades mer än den andra. Jag har nästan räddat höger sida, men den vänstra kommer att bli svår. Men för tillfället är det halvvägs, jag tror att det har cirka 2000 km väg kvar. Det normala trycket på vägen när det är varmt är 2,7 bar.
Observera: för att kunna utvärdera denna produkt måste du först ha gjort en beställning. Vi informerar dig om att recensioner som lämnas på webbplatsen genomgår en kontrollprocess. Recensioner sorteras endast i kronologisk ordning.
FAQ: Montering
Två leveransalternativ finns tillgängliga när du lägger din beställning:
Leverans till valfri adress: du kan ta med dina däck
till någon av våra partnercenter för montering.
Leverans till en monteringsstation: partnern kommer att kontakta dig
när de mottagit din beställning för att boka en tid och utföra
monteringen.
Partners priserna anges när du lägger din beställning. Du kan då välja det mest fördelaktiga och praktiska alternativet.
Grip500.se (GRIP500) och dess partner (Google, Hotjar, Microsoft) använder cookies och andra spårare (webblagring) för att säkerställa att webbplatsen fungerar korrekt, underlättar din navigering, utför statistiska mätningar och anpassar dess reklamkampanjer. Cookies och andra spårare som lagras på din enhet kan innehålla personuppgifter. Vi placerar inte heller någon cookie eller annan spårare utan ditt fria och informerade samtycke, förutom de som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera. Vi lagrar ditt val i sex månader. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke genom att gå till sidan cookies och andra spårare. Du kan välja att fortsätta surfa utan att acceptera cookies eller andra spårare. Vägran hindrar inte tillgång till tjänsterna GRIP500. För ytterligare information hänvisar vi till sidan för cookies och
andra spårare.