Goldentyre-produkter är utformade för att möta behoven hos alla sina kunder, oavsett om de är professionella förare eller bara entusiaster. Sedan Marco Caribotti blev den nya ägaren till företaget 2015, har alla produktfunktioner förbättrats avsevärt. Han har infört en ny förvaltningsmodell under förutsättning av parallella investeringar och utan att behålla forsknings- och utvecklingsfonder.
Caribotti har alltid varit förare själv och har upptäckt unga talanger i mer än 20 år. Genom åren är det han som har utvecklat alla Goldentyre och X-produkter, vilket helt har förändrat konceptet med däck och skum. Utvecklingen av hans produkter är resultatet av ett nära samarbete mellan företagets anställda och användare från olika discipliner. Denna forskning, utveckling och informationsutbyte gör att Goldentyre-produkterna kontinuerligt kan förbättras och ytterligare öka prestandagränsen.
Däcken marknadsförs genom ett globalt nätverk i över 40 länder och starka affärsrelationer med distributörer i Europa, Nordamerika, Sydamerika, Australien, Sydafrika och Asien.
2017 flyttade Goldentyre sitt brittiska kontor till sitt nya huvudkontor för att underlätta internationella transporter.
De två första Goldentyre-punkterna öppnade således 2018 (en i Storbritannien och en i Italien).