Allt om leverans

Kan jag vägra ta emot min leverans?

Vid leverans av dina däck till din bostad eller till annan adress du valt, har du möjlighet att vägra ta emot leveransen.

Däcken returneras automatiskt till avsändaren och återbetalningen går snabbare.

Däremot är det alltid mera ekonomiskt och mera miljövänligt att kontakta oss innan däcken skickas.

Härigenom undviks onödiga transporter och onödig hantering.

När levereras mina däck?

Dina däck levereras inom 2-4 dagar beroende på följande:

  • När din beställning bekräftats, får du omedelbart en orderbekräftelse med e-post.
  • Därefter bekräftar vi betalningen.
  • När betalningen registrerats, ger vi omedelbart vårt lager i uppdrag att förbereda ordern.
  • Du får då ett spårningsnummer med e-post så att du kan följa din beställning.
  • En transportör har redan påbörjat leveransen till dig eller till den adress du valt.

Vad gör jag om jag inte får min leverans?

Om du inte hör något från oss under beställningens gång:

  • Orderbekräftelse.
  • Uppgifter för att spåra leveransen.
  • Du tar emot däcken hemma eller på den adress du valt.

Tveka inte att kontakta oss genom att gå in på vår webbplats Grip500 under fliken kontakta oss.

Ge oss ditt namn och ordernummer, så tar vårt team kontakt med dig snabbt!

Vad kostar leveransen?

Vi erbjuder leverans fraktfritt fr.o.m. 2 däck.

Därför behöver du inte betala något tillägg.

Vad händer om jag inte är på plats?

Tack vare att du kan spåra din leverans vet du när den är framme.

Om du vid leveransen inte är hemma eller ingen kan ta emot din försändelse försöker vår chaufför:

  • Lämna din försändelse i närheten och lägga en lapp i din brevlåda.
  • Om det inte är möjligt, lämnar han ett meddelande om att han sökt dig, tillsammans med sina kontaktuppgifter för att avtala tid för ett nytt möte.

Vad gör jag om leverantören inte hittar min adress?

När du beställer, har du möjlighet att i adressfältet lämna all information och nödvändiga anvisningar till chauffören/leverantören.

  • Bestämd plats.
  • Vägkorsning.
  • Portkod.
  • Eller andra kompletterande adressuppgifter.

Härigenom kan du få din beställning snabbare och chauffören/leverantören kan leverera snabbare.

Kan jag få däcken levererade till en annan adress?

Vid beställningen kan du uppge en fakturerings- och en leveransadress.

Den här adressen kan vara:

  • Din bostad.
  • Monteringsverkstad.
  • Din arbetsplats.
  • Eller en annan adress som du väljer själv (grannar, familjemedlemmar, barn...)

Kan jag flytta fram leveransdatumet?

Vi försöker leverera så snabbt som möjligt.

Om du vill skjuta upp leveransen med flera veckor, rekommenderar vi att du beställer senare.

I vissa fall kan dina däck ligga och vänta på monteringsverkstaden.

Vi rekommenderar att du gör upp med monteringsverkstaden så alla vet vad som gäller och alla blir nöjda.

Kan jag hämta mina däck själv?

Grip500 finns i hela Europa och har anpassat hela sin verksamhet efter det.

Med detta sofistikerade verktyg får du dina däck snabbt till en adress du väljer själv.

Vi kan tyvärr inte ta emot dig på våra lager av flera orsaker:

  • Säkerhet.
  • Avstånd.
  • Tidsåtgång.
  • Vi har utvecklat IT-verktyg för att kunna arbeta med stora volymer.

Allt detta gör att vi kan garantera ett mycket bra pris och leveranstid.

Vem levererar mina däck?

Vi samarbetar med de största europeiska leveransföretagen för hemleverans.

De här kända företagen har flera fördelar:

  • Utmärkt lokalkännedom om de städer och orter där de har sin verksamhet.
  • Stora bilparker och omfattande team.
  • Spårningsverktyg och organisering av optimerade leveransrutter.

Vem levererar min beställning?

Din beställning levereras av en chaufför direkt till den adress du valt.

Den här chauffören är anställd på ett känt transportföretag.

Beroende på försändelse och geografisk region, kan det vara sådana företag som t.ex.:

  • DPD, posten, Exapaq.
  • GLS.
  • Hermes.

Med vårt geografiska täckningsområde kan vi ha en förtroenderelation med dessa speditörer för leverans hem eller till en monteringsverkstad.

Hur spårar jag min leverans?

Redan när ditt paket lämnar vårt lager får du en länk med ett spårningsnummer via e-post.

Med hjälp av den länken kan du spåra ditt paket.

Efter att försändelsen skannats inför en etapp: lastning, transport, ankomst till leveranshubb, utleverans... får du meddelande om det på dina kundsidor.

Härigenom kan du känna dig lugn och du ser när du får din beställning.

Betalar jag leverantören?

Leverantören och leveransen betalas av oss.

Du behöver alltså inte ge dem några pengar.

Grip500 tar hand om allt!

Fortsätt surfa utan att acceptera >
Om cookies och andra spårare
Grip500.se (GRIP500) och dess partner (Google, Hotjar, Microsoft) använder cookies och andra spårare (webblagring) för att säkerställa att webbplatsen fungerar korrekt, underlättar din navigering, utför statistiska mätningar och anpassar dess reklamkampanjer. Cookies och andra spårare som lagras på din enhet kan innehålla personuppgifter. Vi placerar inte heller någon cookie eller annan spårare utan ditt fria och informerade samtycke, förutom de som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera. Vi lagrar ditt val i sex månader. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke genom att gå till sidan cookies och andra spårare. Du kan välja att fortsätta surfa utan att acceptera cookies eller andra spårare. Vägran hindrar inte tillgång till tjänsterna GRIP500. För ytterligare information hänvisar vi till sidan för cookies och andra spårare.
Anpassa cookies
LiveChat
Ett fel har inträffat, vänlig försök igen eller kontakta oss om felet kvarstår