Allt om vår webbplats

Hur navigerar man på er webbplats?

Vi har byggt vår webbplats så att den är intuitiv och på bästa sätt motsvarar dina förväntningar.

Att byta däck är lätt som en plätt, följ de här stegen:

  • Välj storlek på dina däck på vår startsida.
  • Bläddra igenom vårt urval med däck som motsvarar din sökning.
  • Ta del av all information, detaljer, kundomdömen och pris på våra produktsidor.
  • Gå till din varukorg och välj andra produkter och tjänster som intresserar dig.
  • Bekräfta din beställnig av däck genom att fylla i fakturerings- och leveransuppgifter.

Din beställning levereras snart hem till dig eller till din monteringsverkstad ...

Första besöket på vår webbplats?

Du kommer få en kundupplevelse utöver det vanliga! Hela webbplatsen har byggts utifrån dina behov, när som helst och för alla plattformar (smartphones, surfplattor, datorer och bärbara). Sidorna är lättlästa och webbplatsen är extremt snabb. Surfa lugnt!

Hur lång tid tar det att beställa hos er?

Beställa däck hos oss har aldrig varit enklare... Du beställer på vår webbplats på mindre än tre minuter! När vi har fått bekräftelse på betalning, skickar vi ordern till lagret. Däcken görs klara under dagen och lämnar lagret samma dag eller beroende på tiden för beställningen, dagen därpå.

Du kan spåra din order tack vare kollinumret som du får av oss via e-post. Transportören levererar enligt beställningen till den adress du valt: bostaden, arbetsplatsen, monteringsverkstaden eller annan adress.

Säljer ni till yrkesfolk?

Vi vägleder alla våra kunder: privatkunder eller yrkeskunder, uthyrare eller användare. Om du är ett däckproffs har vi specialpriser.

Säljer du till verkstäder?

Våra partnerverkstäder erkänner vår professionalism! Om du har en verkstad och vill beställa från Grip500, tveka inte! Vårt stora urval, våra priser och vår leveranskvalitet är fördelar du kommer uppskatta.

Säljer ni till långtidsuthyrare?

Är du en lång- eller korttidsuthyrare? Sitter du i ledningen för en fordonspark: bilar, nyttofordon, lätta eller tunga lastbilar? Grip500 är som gjort för dig! Våra inköpsteam, våra priser, vår servicekvalitet, våra monteringsverkstäder, vår geografiska täckning i Europa och vårt centraliserade faktureringssystem är verkliga fördelar som gör det möjligt för dig att köpa till bra pris och väldigt enkelt.

Vilka är era öppettider?

Grip500 har öppet dygnet runt, 7 dagar i veckan och 365 dagar om året... Och i hela Europa. Vår stora flexibilitet och europeiska täckningsområde gör att vi kan betjäna dig varsomhelst närsomhelst. Våra eftermarknadsteam finns på plats från 8:00 till 18:00 utan avbrott (GMT+1, ANDORRA-LA-VELLA, ANDORRA).

Hur kan man kontakta er?

Grip500 har utvecklat ett effektivt system för ärendehantering (ticketing), som hjälper dig ställa alla frågor direkt på webbplatsen.

Det betyder att du inte behöver slösa tid med att sitta i telefon och vänta på att bli kopplad och lyssna på musik...

Hur gör man?

Det är mycket enkelt: du markerar orsaken till din begäran (leverans, betalning, tillgänglighet eller annat...), skriv din fråga och skicka.

Du får ett mycket exakt svar tack vare vårt kundcentrums stora erfarenhet.

Ändras priserna ofta?

Tack vare våra inköpsvolymer, vår förmåga att alltid ge dig tips och bra däck och på webbplatsen Grip500 uppdateras våra priser kontinuerligt.

Och när du hittar däcket, snökedjorna, fälgarna som du vill ha, skynda dig:

  • Lägg dem i kundvagnen.
  • Bekräfta din beställning.
  • Gå till betalning.

Din beställning förbereds för leverans!

Vad händer om jag hittar billigare däck?

Om du hittar billigare däck, ska du tala om det för oss! Vi analyserar din begäran för att se om det finns ett liknande erbjudande och återkopplar snabbt till dig med ett motförslag.

Hur returnerar jag en vara?

Under din däcksökning, kontrollera att du valt rätt storlek och rätt säsong.

Därigenom minskar du risken för en retur, som inte är bra för någon.

Om du ändå måste returnera en vara, gå till rubriken kontakta oss och skriv en returbegäran.

Har ni verkstäder också?

Vi samarbetar med mer än 40 000 partnerverkstäder i Europa.

Alla våra verkstäder har utbildning så att de kan montera dina däck eller hjul på ett proffsigt sätt.

Varje verkstad kan erbjuda:

  • Demontering av gamla däcken.
  • Ventilbyte.
  • Montering av nya däcken.
  • Balansering av däcken.
  • Skiftning av däck.

Om du vill ha hjälp med något annat, tveka inte att fråga! De skulle bli mycket glada över att få räkna dig bland sina nya kunder.

Är de angivna priserna med eller utan moms?

Alla priser på vår webbplats Grip500 är inkl. moms. Moms ingår alltid i vårt försäljningspris. Om du är företagare och momspliktig i ett land som tillämpar omvänd betalningsskyldighet för inrikes försäljning, fakturerar vi ingen moms. Om du däremot är fötretagare och momspliktig i ett land som inte tillämpar omvänd betalningsskyldighet för inrikes försäljning, fakturerar vi momsen, som du senare kan dra av i din skattedeklaration.

Ingår montering i priset?

På vår webbplats Grip500 visas däckpriset utan pris på montering. Du betalar bara för produkterna. Du väljer själv om du vill montera dina däck hos någon av våra monteringspartner eller hos någon annan. Våra monteringspartners alla tjänster och priser visas på deras produktblad som visas när du bekräftar din varukorg eller under rubriken montering.

Hur vet jag om min beställning gått igenom?

Efter att du bekräftat din order, skickar vi ett-brev som bekräftelse.

Det här e-brevet talar om för dig att:

  1. Din beställning har mottagits.
  2. Du har beställt rätt produkter i rätt storlek och kvantitet.
  3. Vårt team förbereder din försändelse.

Kan jag ändra adress efter att jag gjort min beställning?

Efter att vi registrerat din order skickar vi en bekräftelse.

Om du vill ändra leveransadressen, skulle vi uppskatta om du gör det så snabbt som möjligt genom att gå in på vår webbplats under fliken "kontakta oss".

Våra team håller redan på att förbereda din order.

Därför måste du meddela dem snabbt innan adressetiketterna trycks och dina däck levereras.

Hur annullerar jag min beställning?

För att kunna behandla din begäran om ändring eller annullering snabbare, ber vi dig gå in på vår webbplats under fliken "kontakta oss" och där skriva din begäran. Då kan vi snabbt behandla din begäran om ändring eller annullering.

Finns däcken på er webbplats i lager?

Alla däck som vi presenterar på vår webbplats finns i lager vid publiceringen. Vi rekommenderar dig att välja fort för att undvika att någon annan köper de däck du vill ha från det ögonblick du väljer till det att du beställer. Eftersom vi har Europas bredaste utbud av däck, är vi övertygade att du hittar rätt däck till din bil.

Finns snökedjorna på er webbplats i lager?

Alla snökedjor som visas på Grip500 finns i lager. För att garantera att du får ina däck så snart som möjligt, rekommenderar vi att du gör din beställning så fort som möjligt. Då kan du köra säkert utan att riskera att bli stående i snön.

Hur använder jag min rabattkupong från Grip500 ?

Har du fått en rabattkupong från Grip500 ? Gratulerar, utöver våra mycket aggressiva priser kan du kopiera den här koden när du bekräftar din kundvagn. Du ser rabatten på din betalning och på fakturan.

Var kan jag ställa andra frågor?

Om du inte hittar svaret på din fråga under Vanliga frågor, kan du alltid gå till sidan "kontakta oss". Där får du vägledning och kan ställa den fråga som är viktig för dig. En av våra Grip500-experter tar hand om frågan och du får ett exakt svar mycket snabbt.

Varför måste jag registrera ett konto?

Med ett kundkonto på Grip500 hittar du alla uppgifter du behöver:

  • Din orderhistorik
  • Din storlek på däck, snökedjor och batterityp.
  • Uppgifterna till din monteringsverkstad.
  • Din leveransadress.

Det blev fel i min beställning, vad ska jag göra?

Om du vid mottagandet av orderbekräftelsen upptäcker att ett fel uppkommit (fel adress, fel däckstorlek...), rekommenderar vi att du kontaktar oss så fort som möjligt för att vidta nödvändiga ändringar. Det är lätt som en plätt, du behöver bara gå till sidan kontakta oss" så får du vägledning.

Vad tjänar jag på att köpa mina däck online?

Köpa däck online från Grip500 har flera fördelar:

  • Du vinner tid och därmed pengar när du inte behöver gå till en verkstad för att välja däck.
  • Du behöver inte vänta på att en säljare blir ledig för att svara på dina frågor.
  • Du sitter bekvämt i soffan och väljer rätt däck anpassade efter dina behov.
  • Du får inga dåliga råd av en säljare som måste tömma lagret eller sälja ett visst märke framför ett annat.
  • Du gör betydande besparingar.
  • Vi ger förslag på ett stort antal verkstäder i närheten av där du bor. De här däckproffsen monterar däcken korrekt på din bil.
  • Du kan beställa från oss överallt i Europa.
  • Du har tillgång till de främsta experterna.

Hur beställer jag däck?

Det har aldrig varit enklare att beställa däck!

  • Du hittar däckets dimension på däcksidan.
  • Gå till Grip500, skriv in däckstorleken och bekräfta sökningen.
  • Välj bland 100 märken, 25 000 modeller och 200 000 däck.
  • På produktsidan hittar du alla uppgifter, beskrivningar, kundomdömen, jämförelser, märkning och etiketter.
  • Nu behöver du bara bekräfta din varukorg.
  • Din beställning levereras hem till dig eller till din monteringsverkstad.

Hur beställer jag snökedjor?

Att beställa snökedjor på Grip500 är en barnlek!

  • Gå till fliken snökedjor på startsidan.
  • Fyll i storleken på dina däck.
  • Ett stort urval märken på snökedjor visas i ditt sökresultat.
  • Sedan kan du välja snökedjor utifrån kundomdömen, beskrivningar och test för typgodkännanden.

Bekräfta din beställning och snökedjorna kommer hem till dig!

Kan jag ändra antalet däck i min order?

Om du vill ändra din beställning efter att du bekräftat den, ber vi att du kontaktar oss så fort som möjligt för att utföra ändringen innan vi skickar däcken.

Det är lätt som en plätt, du behöver bara gå till sidan "kontakta oss", ange ditt ordernummer och ändringen som ska göras.

Vi bekräftar ändringen via e-post.

Kan jag beställa däck i olika storlekar på samma gång?

Innan du beställer, rekommenderar vi att du tar reda på storleken på däcken både fram och bak.

Lägg i däcken till den första axeln i kundvagnen och klicka sedan på fortsätt handla för att välja däck till den andra axeln.

Efter att du lagt i alla artiklar i kundvagnen behöver du bara bekräfta ditt köp.

Hur går ni vidare med min beställning?

Efter att din beställning bekräftats, skickar vi en orderbekräftelse via e-post så att du får reda på att din order behandlas i våra system.

Du behöver inte göra något mera, våra logistikteam förbereder och expedierar dina varor.

En speditör tar sedan hand om dem för att leverera dem till den adress du uppgav vid beställningen.

För att jobba helt transparent, skickar vi dig ett spårningsnummer så att du kan se var ditt kolli befinner sig.

Varför handla hos GRIP500 ?

Grip500 är marknadens mest avancerade webbplats:

  • Med vårt datasystem kan du beställa snabbt och säkert.
  • Oavsett om det är från din smartphone, surfplatta eller dator kan du navigera optimalt.
  • Våra inköpare har valt de största däckmärkena, fälgarna och andra tillbehör till lägsta pris.
  • Tack vare våra optimerade processer får du din beställning mycket snabbt.
  • Tack vare vårt europeiska nät av monteringsverkstäder kan vi leverera eller t.o.m. reparera (och serva) din bil överallt och till lägsta pris.

Varför ändrar ni priset på däck?

De som handlar på Grip500 letar alltid efter marknadens bästa pris.

Vårt lager skiftar från en dag till en annan och vi kämpar varje dag med att välja ut de största märkena till lägsta pris.

Följaktligen påverkas försäljningspriset av vårt inköpspris som aldrig upphör att ändras uppåt eller nedåt.

Varför är det olika priser på däck?

Däckpriset påverkas av många faktorer:

  • Alla märken har inte samma kvalitet.
  • Mängden tillgängliga däck varierar beroende på efterfrågan (årstid, semester, väderlek...) och utbudet (tillverkning, råmaterial...).
  • Däcktyp, den europeisk märkningen och även däckens prestanda varierar.
  • Konkurrenternas erbjudanden, som gör att vi alltid måste hålla de lägsta priserna.

Vem ger omdömen om däcken?

Vi ber våra däckanvändare att efter att de kört ett antal kilometer med däcken ge oss sitt omdöme.

Härigenom får du ett objektivt omdöme beroende på användning, bilmärke, årstid och flera kriterier som t.ex. bromsning, rullmotstånd, uppförande i kurvor, komfort och ljudnivå.

Vem ger omdömen om snökedjor?

Eftersom vi inte använder snökedjor varje dag och många behöver råd, kan du tala om för oss vad du tycker om det du köpt. Vi publicerar det på vår webbplats Grip500 och andra kunder får då veta allt om de här snökedjorna (lätta att montera, grepp, utrymmesbehov...).

Kan jag använda en rabattkod på GRIP500 ?

Grip500 arbetar varje dag med att kunna erbjuda de bästa priserna.

Om du efter en exceptionell händelse, har chans att dessutom få en rabattkod, kan du skriva in den när du bekräftar din kundvagn.

Beloppet i procent eller euro dras från summan när du betalar.

Erbjuder ni sponsring?

Marknadsföring mun till mun är mycket viktig för Grip500. Om du är nöjd med våra tjänster, tala om det för dina vänner och dina nära via sociala medier (Facebook, Twitter, Instagram) eller via någon plattform för kundomdömen (t.ex. Trustpilot).

Tack för din lojalitet!

Hur köper man däck online?

  • Vi ses på Grip500.
  • Skriv in din däckstorlek.
  • Välj en produkt.
  • Låt oss leverera dina däck till en adress som du väljer själv (bostad, arbete, monteringsverkstad, vänner).

Varför ska man köpa däck online?

  • Ett så stort utbud går inte att lagra i en verkstad.
  • För att hålla oslagbara priser, är våra kostnader lägre än för en bilverkstad.
  • Vi har öppet sju dagar i veckan, dygnet runt, 365 dagar per år.
  • Du behöver inte stå i kö.
  • Du kan välja objektivt utan att påverkas av en säljare som försöker positionera sina varumärken.
  • Säker betalning och skydd av dina personuppgifter är vår prioritet.

Vad ska jag göra om jag beställt fel storlek på mina däck?

Om du märker, när du får din orderbekräftelse med e-post, att storleken på de däck du beställt inte är samma som siffrorna på sidan av dina nuvarande däck, går du direkt till sidan "kontakta oss" på Grip500 och talar om det för oss.

Då kan vi ändra beställningen innan vi skickar den.

Fortsätt surfa utan att acceptera >
Om cookies och andra spårare
Grip500.se (GRIP500) och dess partner (Google, Hotjar, Microsoft) använder cookies och andra spårare (webblagring) för att säkerställa att webbplatsen fungerar korrekt, underlättar din navigering, utför statistiska mätningar och anpassar dess reklamkampanjer. Cookies och andra spårare som lagras på din enhet kan innehålla personuppgifter. Vi placerar inte heller någon cookie eller annan spårare utan ditt fria och informerade samtycke, förutom de som är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera. Vi lagrar ditt val i sex månader. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke genom att gå till sidan cookies och andra spårare. Du kan välja att fortsätta surfa utan att acceptera cookies eller andra spårare. Vägran hindrar inte tillgång till tjänsterna GRIP500. För ytterligare information hänvisar vi till sidan för cookies och andra spårare.
Anpassa cookies
LiveChat
Ett fel har inträffat, vänlig försök igen eller kontakta oss om felet kvarstår